مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد؛

ارائه خدمات امدادی هلال احمر به هزار و  ۷۰۰ حادثه دیده در زنجان

موسوی گفت: از ابتدای امسال تا ۱۸ آبان ماه نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان زنجان به یک هزار و ۷۹۱ حادثه دیده خدمات امدادی ارائه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۴۲۵ مورد حادثه روی داده در استان زنجان ۳۵۶ تصادف جاده‌ای، ۱۶ حادثه کوهستان، ۱۲ مورد سیل و آبگرفتگی، ۷ مورد غرق شدگی، ۶ آتش سوزی بوده که سایر حوادث نیز مربوط به شهری، صنعتی و کارگاهی، ریزش آوار بوده است.

او با بیان اینکه در این حوادث هزار و ۷۱۳ نفر آسیب دیده‌اند، افزود: تعداد مصدومان حوادث و سوانح بیان شده در این مدت ۷۲۵ نفر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین تعداد مصدومان با ۶۸۷ نفر برای سوانح جاده‌ای استان زنجان بوده است.

موسوی ادامه داد: در این مدت در ۴۲۵ مورد حادثه رخ داده در استان زنجان ۷۰ مصدوم توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل و ۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

او افزود: ۷۸ نفر در صحنه حادثه فوت کرده‌اند که ۷۱ نفر از این فوتی‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای و چهار نفرغرق شدگی و ۲ نفر نیز در مراکز کارگاهی و صنعتی و کوهستان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۷۷۶ تیم عملیاتی با ۲ هزار و ۳۳۱ نیروی عملیاتی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث امدادرسانی کرده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر نجاتگر و ۸ نفر نیز امدادگر بوده اند.

موسوی به ناوگان ترابری بکارگیری شده در حوادث اشاره کرد و ادامه داد: ۳۹۵ دستگاه آمبولانس، ۳۳۸ دستگاه خودروی نجات و ۴۷ خودروی کمک دار سبک در حوادث فوق بکار گرفته  شده است.

او افزود: پایگاه‌های هلال احمر در جاده‌های استان زنجان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای تماس برقرار کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.